იხილეთ გაკვეთილის კომპონენტები
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი - ეკა სამურკასოვი
საგანი: ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 25
გაკვეთილის თემა: ნიუტონის II კანონის
გამოყენება
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლემ შეასრულოს მარტივი ცდა და ცდაზე დაკვირვებით გამოიტანოს
დასკვა. გამოიყენოს ნიუტონის II კანონი ამოცანის ამოსახსნელად.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული /მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
კლასისთვის
გაკვეთილის მიზნის და შეფასების რუბრიკის გაცნობა.
|
ვერბალური
ახსნა
კითხვა-პასუხი.
|
მთელი
კლასი
|
გაკვეთილის
მიზნები და შეფასების რუბრიკა
|
5
წთ.
|
2
|
კითხვა
პასუხი
|
მთელი
კლასი
|
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
7
წთ
|
|
3
|
დავყოფ
კლასს ოთხ ჯგუფად და მივაწოდებ აქტივობა „სასწავლო გაჩერებების“ ინსტრუქციას
და
თითოეულ ჯგუფს სამუშაოდ მივცემ დროს თითოეული გაჩერებისთვის 5 წუთი
პირველი გაჩერება - ბიბლიოთეკა:
უპასუხეთ
კითხვებს (კითხვები დალაგებული იქნება ბლუმის ტაქსონომიის მიხედვით):
·
ორი ურთიერთქმედი სხეულიდან რომელი უფრო მეტად ინერტულია?
·
ჩამოაყალიბეთ ნიუტონის მეორე კანონი.
·
დაასახელეთ მოქმედი და უკუქმედი
ძალები შემდეგ შემთხვევებში:
ა) ადამიანი დგას დედამიწაზე;
ბ) სხეული დაკიდებულია თოკზე;
გ) ნავი მიცურავს ტბაზე;
დ) ავტომობილი მოძრაობს წრფივად და
თანაბრად.
·
m
მასის სხეულს F ძალა ანიჭებს a აჩქარებას.
როგორ შეიცვლება სხეულის აჩქარება 4-ჯერ მეტი მასის სხეულზე 4-ჯერ მეტი ძალის მოქმედებით?
|
მცირე
ჯგუფები
|
მარკერები,
ფლიფჩარტი, თაბახის ფურცლები
|
3
წთ
5
წთ
|
|
4
|
მეორე გაჩერება - ცდა ექსპერიმენტი:
·
დინამომეტრით
განსაზღვრეთ წყლიანი საწვეთურიანი ურიკის მასა და ააწყვეთ სურათზე გამოსახული
დანადგარი.
·
ჭიქაში ჩაყარეთ იმდენი ქვიშა, რომ ურიკის მოძრაობისას
საწვეთურებს შორის მანძილი იზრდებოდეს;
·
ჩანიშნეთ დინამომეტრის ჩვენება;
·
გაზომეთ დროის შუალედი პირველი წვეთის მოწყვეტიდან
მეოთხე წვეთის მოწყვეტამდე;
·
გაზომეთ პირველ და მეოთხე ნაწვეთურებს შორის ეს მანძილი
და a=2S/t2 ფორმულიდან განსაზღვრეთ ურიკის აჩქარების
მოდული;
·
ჭიქაში იმდენი ქვიშა ჩაამატეთ, რომ ურიკის მოძრაობისას
დინამომეტრის ჩვენება ორჯერ მეტი იყოს და ისევ განზაღვრეთ ურიკის a აჩქარების
მოდული;
·
მონაცემები წარმოადგინეთ ცხრილის სახით;
·
გამოიტანეთ დასკვნა: სხეულის აჩქარების მოდულის მასზე
მოქმედი ძალის მოდულზე დამოკიდებულების შესახებ.
|
მცირე
ჯგუფები
|
საწვეთურიანი ურიკა, შეფერადებული წყალი, წამზომი,
სახელმძღვანელო, ჭოჭონაქი, პოლიეთილენის ჭიქა და დინამომეტრი
|
5
წთ
|
|
5
|
მესამე გაჩერება - ამოხსენი ამოცანა:
5 ტ მასის ავტომანქანა
მოძრაობის დაწყებიდან 10 წმ-ში გადის 100 მ მანძილს. რა სიდიდის ძალა მოქმედებს ავტომანქანაზე?
|
მცირე
ჯგუფი
|
ამოცანათა
კრებული
|
5
წთ
|
|
6
|
მეოთხე გაჩერება - ვირტუალური
ლაბორატია PHET სიმულატორის გამოყენება და დასკვნის გამოტანა
|
მცირე
ჯგუფი
|
კომპიუტერი
|
5
წთ
|
|
7
|
ჯგუფების
მიერ შესრულებული სამუშაოების პრეზენტაცია.
შენიშვნა
,, ღრუბელი“
თუ რომელიმე ჯგგუფი განსაზღვრულზე ნაკლებს დროში
შეასრულებს სამუშაოს, მათთვის მექნება წინასწარ მომზადებული დამატებითი ამოცანები
|
კითხვა
პასუხი
|
მთელი
კლასი
|
დაფა,
ცარცი, მარკერები და კომპიუტერი
|
8
წთ
|
8
|
საშინაო
დავალების მიცემა
|
მთელი
კლასი
|
ამოცანათა
კრებული
|
2
წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ფიზ. IX. 6. მოსწავლეს
შეუძლია სხეულთა მოძრაობის და ურთიერთქმედებების აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* გეგმავს და ატარებს ცდებს ნიუტონის კანონების მართებულობის შესამოწმებლად, აანალიზებს შედეგებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
* აღწერს ნიუტონის კანონების პრაქტიკული გამოყენების მაგალითებს;
* ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* გეგმავს და ატარებს ცდებს ნიუტონის კანონების მართებულობის შესამოწმებლად, აანალიზებს შედეგებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
* აღწერს ნიუტონის კანონების პრაქტიკული გამოყენების მაგალითებს;
* ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
კვლ. IX. 4. მოსწავლეს შეუძლია
მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
* აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
* ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს;
*განიილავს დაკვირვებისა და გაზომვების დროს გამოვლენილ მოულოდნელობებს, ცდილობს მათ ახსნას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
* აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
* ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს;
*განიილავს დაკვირვებისა და გაზომვების დროს გამოვლენილ მოულოდნელობებს, ცდილობს მათ ახსნას.
შეფასების კომპონენტები
ფასდება შემდეგი აქტივობები
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ტერმინების ფლობა და ადეკვატური გამოყენება. ინფორმაციის
გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები.
|
ცუდად იცის მასალა, შესაბამისად ძნელად პასუხობს უმარტივეს
შეკითხვებს.
|
ნაწილობრივ ფლობს მასალას უჭირს გახსენება.
|
ფლობს ტერმინოლოგიას თუმცა უშვებს მცირე შეცდომებს.
|
ფლობს ტერმინოლოგიას და ადეკვატურად იყენებს. სრულყოფილად
ფლობს მასალას.
|
კონცენტრირება სამუშაოზე და კვლევის მიმდინარეობის
აღწერა
|
უჭირს კვლევის ეტაპების ჩამოყალიბება.
|
ცდილობს კონცენტრირებას, ჩამოთვლის კვლევის პროცესის
ზოგიერთ ეტაპს.
|
კონცენტრირებას უკეთეს სამუშაოს, თუმცა უჭირს კვლევის
ეტაპების დეტალური აღწერა.
|
კონცენტრირებას უკეთებს სამუშაოს, დეტალურად ჩამოთვლის
კვლევსი ეტაპს და აღწერს მას.
|
დავალების სწორად გააზრება
|
ვერ გაიაზრა დავლება რის გამოც შეცდომით შეასრულეს
დავალება.
|
ნაწილობრივ გაიაზრეს დავალება, რის გამოც სამუშაო
ბოლომდე ვერ შეასრულეს.
|
კარგად აქვს დავალება გააზრებული, თუმცა შესრულებისას
უშვებს მცირე შეცდომას.
|
კარგად აქვს დავალება გააზრებული და შესრულებისას
არ უშვებს შეცდომებს.
|
ამოცანის პირობის გაგება-გააზრება და ამოცანის ამოხსნის
ოპტიმალური გზის შერჩევა
|
სწორად ერ იგებს პირობას, შეცდომას უშვებს ამოცანის
მოცემულობაში და უჭირს ამოცანის ამოხსნის ოპტიმალური გზის ძიება.
|
იგებს პირობას, წერს შესაბამის ფორმულებს თუმცა ვერ
ახდენს რეალიზებას.
|
სწორად იგებს ამოცანის პირობას, უშვებს უმნიშნელო
შეცდომებს.
|
სწორად იგებს ამოცანის პირობას. არჩევს ფორმულებს
და ეძებს ამოხსნის ოპტიმალურ გზას. არ უჭირს მათემატიკური აპარატის გამოყენება.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий