გაკვეთილის გეგმა და მისი კომპონენტები

იხილეთ გაკვეთილის კომპონენტები


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი - ეკა სამურკასოვი
საგანი: ფიზიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 25
გაკვეთილის თემა: ნიუტონის II კანონის გამოყენება
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლემ  შეასრულოს მარტივი ცდა და ცდაზე დაკვირვებით გამოიტანოს დასკვა. გამოიყენოს ნიუტონის II კანონი ამოცანის ამოსახსნელად.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული /მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1

კლასისთვის გაკვეთილის მიზნის და შეფასების რუბრიკის გაცნობა.



ვერბალური ახსნა

კითხვა-პასუხი.
მთელი კლასი
გაკვეთილის მიზნები და შეფასების რუბრიკა
5 წთ.
2



გამოწვევა - რა ვიცით ნიუტონის შესახებ ფილმის ჩვენება https://www.youtube.com/watch?v=fsm_v5-dwn4
კითხვა პასუხი
მთელი კლასი
კომპიუტერი, პროექტორი
7 წთ
3



დავყოფ კლასს ოთხ ჯგუფად და მივაწოდებ აქტივობა „სასწავლო გაჩერებების“ ინსტრუქციას
და თითოეულ ჯგუფს სამუშაოდ მივცემ დროს თითოეული გაჩერებისთვის 5 წუთი
პირველი გაჩერება  - ბიბლიოთეკა:
უპასუხეთ კითხვებს (კითხვები დალაგებული იქნება ბლუმის ტაქსონომიის მიხედვით):
·         ორი ურთიერთქმედი სხეულიდან რომელი უფრო მეტად ინერტულია?
·         ჩამოაყალიბეთ ნიუტონის მეორე კანონი.
·         დაასახელეთ მოქმედი და უკუქმედი
ძალები შემდეგ შემთხვევებში:
ა)  ადამიანი დგას დედამიწაზე;
ბ) სხეული დაკიდებულია თოკზე;
გ) ნავი მიცურავს ტბაზე;
დ) ავტომობილი მოძრაობს წრფივად და თანაბრად.
·         m მასის სხეულს F ძალა ანიჭებს a აჩქარებას. როგორ შეიცვლება სხეულის აჩქარება 4-ჯერ მეტი მასის სხეულზე 4-ჯერ მეტი ძალის მოქმედებით?



















მცირე ჯგუფები








მარკერები, ფლიფჩარტი, თაბახის ფურცლები
3 წთ







5 წთ
4



მეორე გაჩერება - ცდა ექსპერიმენტი:
·         დინამომეტრით განსაზღვრეთ წყლიანი საწვეთურიანი ურიკის მასა და ააწყვეთ სურათზე გამოსახული
დანადგარი.
·         ჭიქაში ჩაყარეთ იმდენი ქვიშა, რომ ურიკის მოძრაობისას საწვეთურებს შორის მანძილი იზრდებოდეს;
·         ჩანიშნეთ დინამომეტრის ჩვენება;
·         გაზომეთ დროის შუალედი პირველი წვეთის მოწყვეტიდან მეოთხე წვეთის მოწყვეტამდე;
·         გაზომეთ პირველ და მეოთხე ნაწვეთურებს შორის ეს მანძილი და a=2S/t2 ფორმულიდან განსაზღვრეთ ურიკის აჩქარების მოდული;
·         ჭიქაში იმდენი ქვიშა ჩაამატეთ, რომ ურიკის მოძრაობისას დინამომეტრის ჩვენება ორჯერ მეტი იყოს და ისევ განზაღვრეთ ურიკის a აჩქარების მოდული;
·         მონაცემები წარმოადგინეთ ცხრილის სახით;
·         გამოიტანეთ დასკვნა: სხეულის აჩქარების მოდულის მასზე მოქმედი ძალის მოდულზე დამოკიდებულების შესახებ.






მცირე ჯგუფები




საწვეთურიანი ურიკა, შეფერადებული წყალი, წამზომი, სახელმძღვანელო, ჭოჭონაქი, პოლიეთილენის ჭიქა და დინამომეტრი



5 წთ
5



მესამე გაჩერება - ამოხსენი ამოცანა:
5 ტ მასის ავტომანქანა მოძრაობის დაწყებიდან 10 წმ-ში გადის 100 მ მანძილს. რა სიდიდის ძალა მოქმედებს ავტომანქანაზე?



მცირე ჯგუფი
ამოცანათა კრებული
5 წთ
6
მეოთხე გაჩერება - ვირტუალური ლაბორატია PHET სიმულატორის გამოყენება და დასკვნის გამოტანა

მცირე ჯგუფი
კომპიუტერი
5 წთ
7
ჯგუფების მიერ შესრულებული სამუშაოების პრეზენტაცია.
შენიშვნა ,, ღრუბელი“
 თუ რომელიმე ჯგგუფი განსაზღვრულზე ნაკლებს დროში შეასრულებს სამუშაოს, მათთვის მექნება წინასწარ მომზადებული დამატებითი ამოცანები
კითხვა პასუხი
მთელი კლასი
დაფა, ცარცი, მარკერები და კომპიუტერი
8 წთ
8
საშინაო დავალების მიცემა

მთელი კლასი
ამოცანათა კრებული
2 წთ
















































































გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ფიზ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა მოძრაობის და ურთიერთქმედებების აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* გეგმავს და ატარებს ცდებს ნიუტონის კანონების მართებულობის შესამოწმებლად, აანალიზებს შედეგებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს;
* აღწერს ნიუტონის კანონების პრაქტიკული გამოყენების მაგალითებს; 
* ადეკვატურად იყენებს შესაბამის ცნებებს, კანონებს და ფორმულებს ამოცანების ამოსახსნელად.
კვლ. IX. 4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს ან ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად;
* აანალიზებს მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები;
* ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს;
*განიილავს დაკვირვებისა და გაზომვების დროს გამოვლენილ მოულოდნელობებს, ცდილობს მათ ახსნას.

შეფასების კომპონენტები

ფასდება შემდეგი აქტივობები
3-4
5-6
7-8
9-10
ტერმინების ფლობა და ადეკვატური გამოყენება. ინფორმაციის გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები.
ცუდად იცის მასალა, შესაბამისად ძნელად პასუხობს უმარტივეს შეკითხვებს.
ნაწილობრივ ფლობს მასალას უჭირს გახსენება.
ფლობს ტერმინოლოგიას თუმცა უშვებს მცირე შეცდომებს.
ფლობს ტერმინოლოგიას და ადეკვატურად იყენებს. სრულყოფილად ფლობს მასალას.
კონცენტრირება სამუშაოზე და კვლევის მიმდინარეობის აღწერა
უჭირს კვლევის ეტაპების ჩამოყალიბება.
ცდილობს კონცენტრირებას, ჩამოთვლის კვლევის პროცესის ზოგიერთ ეტაპს.
კონცენტრირებას უკეთეს სამუშაოს, თუმცა უჭირს კვლევის ეტაპების დეტალური აღწერა.
კონცენტრირებას უკეთებს სამუშაოს, დეტალურად ჩამოთვლის კვლევსი ეტაპს და აღწერს მას.
დავალების სწორად გააზრება
ვერ გაიაზრა დავლება რის გამოც შეცდომით შეასრულეს დავალება.
ნაწილობრივ გაიაზრეს დავალება, რის გამოც სამუშაო ბოლომდე ვერ შეასრულეს.
კარგად აქვს დავალება გააზრებული, თუმცა შესრულებისას უშვებს მცირე შეცდომას.
კარგად აქვს დავალება გააზრებული და შესრულებისას არ უშვებს შეცდომებს.
ამოცანის პირობის გაგება-გააზრება და ამოცანის ამოხსნის ოპტიმალური გზის შერჩევა
სწორად ერ იგებს პირობას, შეცდომას უშვებს ამოცანის მოცემულობაში და უჭირს ამოცანის ამოხსნის ოპტიმალური გზის ძიება.
იგებს პირობას, წერს შესაბამის ფორმულებს თუმცა ვერ ახდენს რეალიზებას.
სწორად იგებს ამოცანის პირობას, უშვებს უმნიშნელო შეცდომებს.
სწორად იგებს ამოცანის პირობას. არჩევს ფორმულებს და ეძებს ამოხსნის ოპტიმალურ გზას. არ უჭირს მათემატიკური აპარატის გამოყენება.



Комментариев нет:

Отправить комментарий